vad försöker folk intala sej?

Får en massa kommentarer hela tiden av norrlädningar (antar jag ?) där dem försöker övertala mej och sej själva att norrland har en massa stora städer och är mkt bättre en stockholm och blablabla, fattar inte grejen, vissa norrländningar kan verkligen inte stå för att dem bor i en håla? liksom den här kommentaren

erica (: om shopping!:

'Återigen, ska du snacka skit om norrland, för det när du varit i RIKTIGA norrland. det är som att vi skulle snacka skit om stockholm av att bara varit i skogen i en by utanför.

kiruna, luleå & piteå. besök dom tre, sen får du klaga. men tills dess, håll bara käften.

skippat skolan eller? geografilektioner vore något för dig. kalix & övertoneå.. sorgliga städer.

och åkt till norrland på sommaren, lika varmt som i sthlm actually. kiruna hade sveriges bästa sommarväder första somamren, how about that? ;)


Varför skulle min uppfattning om norrland ändras för att jag besökte ennu en till by som tex Kiruna? Vet knappt vad det är men endå, förstår inte att så många norrländningar kan och orkar ta åt sej så mycket, antagligen eftersom ni vet att jag har rätt? Aja, kan svara iaf på alla de komentarer jag fått om att besöka det ni kallar för "storstäder" i norrland, och att jag har varit i Luleå, och jag tycker faktiskt forfarande det är en håla, finns inte ens tunnelbanor lixom? Aja hoppas ni är nöjda nu, nu har ni inget att säga till om om att jag inte har besökt någon "storstad" i norrland! :) puss


Stockholm Vs Norrlands största by! lite skillnad

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

BY!?!?!? HAHAHAHAH jävla dumma blondie xD

2010-02-13 @ 20:51:43
Postat av: Anonym

vilken av dom är stockholm och vilken är norrland?

den där miljön finns båda två i norrland iaf..

2010-02-13 @ 22:06:28
Postat av: Anonym

men seriöööst jag blir tokig på dig människa. norrland är lika stort som halva sverige, och de är väl fan klart att de finns större städer norrut. det är bara det att du har lyckats hamna i en håla. du kan ju fan inte trycka ner hela jävla norrland, du måste ju ha nå fel? jag vet inte vad jag ska ta mig till. och angående tunnelbanor, det finns inte de i göteborg t.ex heller, och de är väl en stor stad? eller kallar du det för by också bara för att de inte har en tunnelbana? och varför skulle alla vara skogsmullar? sen fattar jag inte vad du menar att de inte finns nå utbud av saker bara för att de är norrland? de finns mindre byar och städer söderut också som inte har nå bra utbud bland affärer, precis som här uppe. men sen finns de större städer som har precis samma utbud som i stockholm. jag fattar verkligen inte vad de är för fel på dig.. och jag fattar inte varför du säger att du åker till norrland? ska jag säga att jag åger till götaland bara för att jag åker söderut eller? jag får nå anfall på dig snart, du måste ju seriöst ha nån skruv lös? skaffa hjälp människa

2010-02-14 @ 00:49:54
Postat av: ida

hahah men far hem till fjollträsk då, kom inte tillbaka hit!

2010-02-14 @ 01:09:42
Postat av: s

haha, by... nä inte riktigt.

2010-02-14 @ 09:24:39
Postat av: Joanna

Alma, dom har rätt. inte klaga förän du har varit i norbottens "huvudstad" Luleå, asså inne i stan stan :P men piteå stinker skit. och KIRUNA?! HAHAHAHA, största hålan. men Alma gumman lyssna, åk till luleå där finns de iallall shoppingcentrum :) jag lovar :) Och aa, det e fan varmare i norrland på sommaren än i stockholm :p haha, jag dog i somras typ :O men asså.. aa. åk till lule så kommer du ändra din uppfattning jävligt mycke om norrland :)

2010-02-14 @ 11:03:28
Postat av: Wilma;

Tjing,ja bor i stockholm,men tkr endå du bara snackar smörja :s

du säger små hålor? kiruna e ju fan större än sthlm-? osen , tunnelbanor finns bara i sthlm ! Inte ens göteborg har tunnelbanor,d har spårvagn ? -.-

2010-02-14 @ 11:21:43
URL: http://apbrallor.blogg.se/
Postat av: Anonym

övertorneå är faktiskt ett jätte bra ställe att växa upp på och det är väldigt vackert. kanske lite tråkigt ibland men då uppskattar man mycket mer. då tycker man att det är jätte roligt att fara till t.ex. luleå och shoppa. ötå är kanske tråkigare än sthlm men ötå är mycket finare och renare.

2010-02-14 @ 13:29:09
Postat av: j

2010-02-14 @ 19:43:01
Postat av: Suck

Kan någon beskriva hur en dag i Stockholm kan se ut? vad gör man där som man inte kan göra någon annanstans? Shoppar? Cafe? sen då? sitta instäng i sin betongbunker framför datorn? Livet består av betydligt mer än så.. Nåja.. du är ju bara 16 år eller vad du nu är, kan garantera att du kommer att sakna "byhålan" när du kommer tillbaka till sthlm..

2010-02-14 @ 19:51:33
Postat av: sandra

omg va ja skrattar åt dem kommentarer!!! föör ja har bott i tårneo o varit luleå o över tårneo o allto alma du har rätt de e bara en bundegård dt finns ju typ inget att göraa o nu jag bor i stockholm o hr är ALLT PRECIS ALLLT o tex i tårneo finns INGEET!!:)) såå gumman duu har sååå jävlaa rätt!<3:)

2010-02-14 @ 23:19:51
URL: http://ssandrras.blogg.se/
Postat av: Tess

OKej vänta. Umeå, Sundsvall, Övik, Gävle... Listan kan göras lång

2010-02-15 @ 03:14:03
Postat av: sandra

tess OKej vänta. Umeå, Sundsvall, Övik, Gävle... Listan kan göras lång



Men hallå du vet ju att dem e INGET om jämförär med STOCKHOLM!<3Det finns inget idem städer!:)

2010-02-15 @ 22:29:17
URL: http://ssandrras.blogg.se/
Postat av: emelie

luleå är väll ingen by om det finns 80 000 invånare?

2010-02-15 @ 22:49:01
URL: http://emeliegk.blogg.se/
Postat av: Nathalie Hasselbergsen

Vädret e likadant på sommrarna , helt korrekt !

Ibland har vi t.o.m varmare än er i sthlm :) ..

MEN , det där om shoppingen .. Jag bor i umeå !

Här bor det iaf cirka 130.000 personer !

Så här e det ju definitivt större än där ni är!

Och vi har affärer så det räcker iaf, men jag skulle absolut mer än gärna ha fler från sthlm !



Men helt ärligt, vill ni ha ett bra ställe där det inte är lika kallt som där ni är nu, och vill komma till " norrland " igen, så kom till umeå =) ..



Sen, norrländningar är felstavat !

Stavas norrlänningar ! :) ..

inte för att hacka, bara tänkte tala om det :)

ha en bra dag !

kram på dig =)

2010-02-16 @ 09:11:51
URL: http://numberonestar.devote.se
Postat av: tilde

Sjukt kul att se hur bönderna verkligen tar åt sig. Inte fan skulle vi börja gråta i fall någon av er från Norrland sa att Stockholm är en liten håla. Jag tycker mer att det bevisar att ni har brist på saker att göra där uppe utanför civilisationen. Det är vi som är Sveriges huvudstad och det är vi som pratar rikssvenska, inte ni. Stäng era munnar nu, tack.

2010-02-16 @ 13:11:08
URL: http://notlikeus.blogg.se/
Postat av: [email protected]

asså snälla norrlänningar (och ni andra), bara lägg av. Alla i hela jävla Sverige vet att Stockholm är den största, finaste och underbaraste staden så bara håll käften. Alma har så jävla rätt och vet ni, ni är så jävla sämst för eftersom ni får typ damp och börjar kommentera här så visar det att ni vet att Alma har så jävla rätt. Naw, känns det lite jobbigt nu kanske?

Stockholmare kommer alltid va lite finare, lite bättre. SUCK ON THAT JÄVLA KÖLDSKADADE NORRLÄNNINGAR.

2010-02-16 @ 15:25:06
URL: http://o
Postat av: "bonde"

Till tilde,



1. "Jag tycker mer att det bevisar att ni har brist på saker att göra där uppe utanför civilisationen." och att du kommenterar detta beror på vadå?



2. "Sjukt kul att se hur bönderna verkligen tar åt sig." 76% av Sveriges bönder befinner sig söder om stockholm, men det är ju tråkigt att dom tar åt sig.



3. "det är vi som pratar rikssvenska" Svar nej, rikssvenska är mer ett skriftespråk än en talspråk, finns många dialekter, misstänker att du pratar stockholmska likväl som jag pratar norrlänska, men om du och jag läser en bok av ex någon svensk författare, ja då läser vi mest troligt rikssvenska, sen hur vi uttalar det beror mer på dialekten, kolla upp denna sida så ser du vilken dialekt som är närmast rikssvenska, så även på den punkten är du ute och cyklar http://svt.se/2.29501/1.381030/rikssvenska_palitligaste_dialekten



4. "Det är vi som är Sveriges huvudstad" Där har du rätt iaf!



5. "Stäng era munnar nu, tack" Majoriteten funderar nog på vem som egenterligen borde stänga sina munnar, ska man yttra sig sig eller såga någon, ja se då till att ha fakta, istället för att börja bekräfta Norrlänningarnas fördomar mot stockholmare.



2010-02-16 @ 15:34:46
Postat av: igen

[email protected], du tillhör väl också den stackas skara som aldrig har sett annat än betong och asfalt, fast i en modevärld som inte inbringar någon lycka i längden, alltid stäva efter att vara inne, umgås med rätt personer, tissla och tassla till höger och vänster, bäras fram av skvaller och lögner, och som tror att dina åsikter är hela sveriges. Stockholm är som du skriver fint, men innehållet i den verkar inte vara det bästa, och nu syftar jag inte på alla stockholmar, utan just på er med intetsägande kommenater utan värdighet, har träffat många underbara stockholmar.. men det är såna som ni som förstör för så många..

2010-02-16 @ 15:49:40
Postat av: erica

lilla gumman, ska jag säga varför vi klagar? FÖR ATT DU SÄGER ATT ALLA HAR MASSA FÖRDOMMAR & SHIT OM ER STOCKHOLMARE, SÅ SLÄNGER DU SJÄLV EN JÄVLA MASSA SKIT ÖVER NORRLAND?



Kiruna, luleå, piteå osv är inga storstäder & har inga tunnelbanor nej, men sen har ju varje stad något speciellt också? man måste bara finna de speciella och njuta av de, bortskämda stockholmare.



stockholm borde sprängas, bara för att se vad ni blåsta blondiner med pappas kreditkort ska ta vägen.. "de finns ju inge liv utanför sthlm"



okej, nu tog jag i. men du fattar principen.



"inte skulle vi gråta om ngn snacka skit om sthlm" men de är ju förfan precis de ni gör xd jag bor i norrland, och avskyr de. dehär är första gången jag försvarar norrland, bara för att du kör dubbelmoral. which I hate.

2010-02-18 @ 17:49:47
Postat av: b

word! DU HAR SÅ JÄVLA RÄTT! jag bor i skellefteå(alltså i norrland) och det suger här!

2010-02-18 @ 18:16:12
Postat av: tilde

Sötnos titta på vad du skriver, håller med om att alla som skriver här har brist på saker att göra, men du behöver inte skriva en bok för att jag ska förstå dig. Tack för lektionen, ska genast gå in på dina länkar och läsa.

2010-02-22 @ 21:57:20
Postat av: Jasmine

besök umeå förfan ;D <3

2010-02-27 @ 16:18:40
URL: http://jaszes.blogg.se/
Postat av: Norrläning :D

sthlm har varit där ett par gånger och jag kan säga att jag älskar att vara norrläning vi har Östersund, Sundsval, Umeå, Kiruna, Luleå, Örnsköldsvik har du varit där vi har nästan alla populära fjällorter som ni Stockholmare gillar så mycket som Åre, Duved, Vemdalen, Storlien, Björnrike, Storuman varför har du så stora fördomar om norrläningar ja och jag bor ute på landet i en håla det är inge problems =) och vi har en del bönder ja men det är de som gör att du får mat på tallriklen så var tacksam för det ;) Varför åker du till norrland om du hatar det så mycket?

2010-03-25 @ 12:02:35
Postat av: Anonym

usch, äckel.

2010-06-22 @ 13:13:02
Postat av: Anonym

kom inte tillbaka hit .

2010-06-22 @ 13:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0